Aranżacja sklepów bywa sporym wyzwaniem, zwłaszcza dla osób mających niewielkie doświadczenie w tej dziedzinie. Szczególnie istotne jest zadbanie o to, by prawidłowo wyeksponować asortyment, a przy tym zapewnić klientom wygodną przestrzeń i możliwość swobodnego poruszania się po sklepie. W wielu sklepach dodatki, czapki czy szaliki stanowią znaczną część lub całość asortymentu – warto wtedy zdecydować się na zakup ekspozytorów głów zamiast pełnych manekinów. Podpowiadamy, jak najlepiej wykorzystać głowy manekinów w aranżacji sklepu.
Do czego służy głowa manekina?
Najczęstszym zastosowaniem ekspozytorów głowy jest prezentacja czapek i dodatków, takich jak okulary przeciwsłoneczne czy apaszki i szaliki. Z tego powodu w wielu sklepach głowy manekinów są dodatkiem do pełnych modeli i są umieszczane na przykład na półkach czy osobnych statywach. Zdarza się też, że stanowią główne wyposażenie sklepów. Istnieje wiele miejsc, w których sprzedaje się wyłącznie dodatki, albo na przykład pamiątki – w tym czapeczki. Do tego bardzo często są to sklepy o niewielkiej powierzchni – manekiny-głowy są wówczas jedynym rodzajem manekinów, jaki w ogóle wchodzi w grę.
Jak dobierać ekspozytory głowy?
Ważne jest, by manekin-głowa był dobrze dobrany do asortymentu i wystroju sklepu. W większości przypadków dobrze sprawdzą się manekiny abstrakcyjne lub z delikatnym zarysem twarzy, takie jak https://sklep.moremannequins.pl/ekspozytory-glowy.84. Abstrakcyjne głowy manekinów dobrze prezentują się w nowoczesnych, minimalistycznych aranżacjach, z kolei w przypadku realistycznych warto zadbać o to, by dobrać odpowiednią perukę.
Ważna jest dbałość o spójność stylistyczną sklepu – jeżeli już zdecydowaliśmy się na określony rodzaj ekspozytorów głowy, to warto się go trzymać. Najlepiej więc jeszcze przed urządzeniem sklepu przygotować koncepcję, jak ma wyglądać i dobierać pasujące do całości elementy. Takie szczegóły są często niewidoczne na pierwszy rzut oka, ale mają ogromny wpływ na ogólne wrażenia klientów.