W internecie znajdziemy wiele stron, na których możemy założyć konto, a po zalogowaniu się skorzystamy z wielu możliwości. Najpopularniejsze są witryny, z pomocą których możemy skontaktować się z innymi użytkownikami. Do tego celu stworzone są portale społecznościowe, komunikatory, czy też poczta elektroniczna. Każdy może wybrać propozycję, która mu najbardziej odpowiada. Wśród stron znajdziemy zarówno nieco bardziej skomplikowane, jak i proste w obsłudze konta. Możemy próbować dowolnych możliwości, dzięki czemu dowiemy się, która opcja będzie dla nas najlepsza.
Skrzynka elektroniczna przydaje się przede wszystkim do wysyłania oficjalnych wiadomości, plików czy też dokumentów. Na e-mailu możemy skontaktować się z firmami, osobami prywatnymi, czy też najróżniejszymi serwisami i działalnościami. Jest to wciąż bardzo popularna forma kontaktu, dzięki której możemy zarówno szybko wysłać wiadomość, jak i w prosty sposób uzyskać odpowiedź. Jak napisać maila? Przede wszystkim musimy zastanowić się nad tematyką naszej wiadomości. Jeżeli piszemy do ważnej osoby, przyszłego pracodawcy lub też zwracamy się do kogoś oficjalnie, to musimy użyć odpowiednich zwrotów grzecznościowych. Dodatkowo należy się przedstawić, pamiętać o kulturze, a także zwracać uwagę na ortografię i składnię. Dzięki temu pokażemy, że potrafimy przekazać najważniejsze informacje i jesteśmy kulturalnymi osobami. Możemy skorzystać z wzorów, które dostępne są w internecie. Dzięki nim nie zapomnimy o żadnym punkcie naszego listu, a także użyjemy poprawnych zwrotów. Musimy pamiętać także o załączeniu potrzebnych dokumentów.
Jeżeli chcemy napisać luźną wiadomość do bliskiej na osoby, to nie musimy stosować się do sztywnych zasad. W takim wypadku możemy napisać co tylko chcemy, podzielić się zdjęciami i innymi materiałami. Wystarczy, że zalogujemy się na swoje konto i wybierzemy opcję „nowa wiadomość”. Następnie możemy zabrać się za tworzenie treści, którą później prześlemy na adres wybranej osoby. Pamiętajmy, aby dokładnie przepisać adres e-mail, a przy tym sprawdzić po jakimś czasie, czy nasza wiadomość została wysłana. Czasami zdarza się bowiem, że załączyliśmy zbyt duże pliki i nasza treść nie dotrze do odbiorcy. Skrzynkę pocztową możemy założyć na najpopularniejszych stronach, które oferują taką możliwość. Warto jednak korzystać z zaufanych i polecanych witryn.
Korzystając z e-maila należy unikać spamu i ofert, które wydają się nam podejrzane. Często przeróżne firmy wysyłają propozycję odbioru nagród, czy też chcą wyłudzić dane. W takim wypadku musimy sprawdzić źródło takiego działania, a także zastanowić się, czy wysyłaliśmy jakieś zgłoszenia do konkursów. Jeżeli nie przypominamy sobie kontaktu z wybraną działalnością, to nie powinniśmy odpisywać na takie wiadomości. Na poczcie możemy tworzyć czarną listę, gdzie dodamy kontakty, które chcą nam w jakiś sposób zaszkodzić. Dzięki temu unikniemy zbędnych opłat, wyłudzeń i oszustów. Najczęściej na e-maila przychodzą reklamy i oferty, które możemy w każdej chwili usunąć.